ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin – Etap I

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-10-18 14:01:25 przez Beata Hajducka

Akapit nr - brak tytułu

                                   Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin - Etap I
                                                   Numer ogłoszenia: 425996 - 2013; data zamieszczenia: 18.10.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gubin , ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 68 3591640, faks 68 3591640.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminagubin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin - Etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem badań PBOŚ, zgodny z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Jako uprawnione do przeprowadzania tego typu badań Zamawiający za spełniające uzna wyłącznie te jednostki, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. Ponadto Raport musi odnosić się do wskaźników wymaganych przez Zamawiającego tj. energochłonności oraz oczekiwanego stopnia oczyszczenia ścieków. Posiadanie w/w dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w miejscowościach: Wielotów, Wałowice, Sadzarzewice, Żenichów, Bieżyce, Jaromirowie, Późna, Sękowice, Markowice, Węgliny, Grabice, Strzegów, Łazy, Kaniów, Kosarzyn. Luboszyce, Czarnowice, Grochów, Pole, Chlebowo, Komorów, Pleśno, Drzewsk Mały, Mielno, Starosiedle, Polanowie. w ilości 131 sztuk . Zakres robót obejmuje budowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym Przydomowe oczyszczalnie będą miały charakter pełnych mechaniczno - biologicznych oczyszczalni opartych na osadniku gnilnym, reaktorze biologicznym oraz systemie rozsączającym. W przypadkach, gdy to będzie konieczne, w ramach zamówienia Wykonawca zaprojektuje, zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi pompownię ścieków surowych oraz ścieków oczyszczonych. Wymaga się, aby dokument potwierdzający zgodności z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wystawiony był przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej. Do ww. PBOŚ kierowane będą ścieki bytowo-gospodarcze w ilości jednostkowej 100 dm3/Md (litrów na mieszkańca na dobę), co oznacza, że ścieki te będą charakteryzować się następującymi przeciętnymi parametrami: BZT5 600 - g O2/m3, zawiesina ogólna - 700 g/m3, azot ogólny - nie dotyczy g N/m3, fosfor ogólny - nie dotyczy g P/m3. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na sześć miesięcy.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Przedmiotem zamówień uzupełniających są roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem badań PBOŚ, zgodny z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Jako uprawnione do przeprowadzania tego typu badań Zamawiający za spełniające uzna wyłącznie te jednostki, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. Ponadto Raport musi odnosić się do wskaźników wymaganych przez Zamawiającego tj. energochłonności oraz oczekiwanego stopnia oczyszczenia ścieków. Posiadanie w/w dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie gminy Gubin. Zakres robót uzupełniających obejmuje budowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym Przydomowe oczyszczalnie będą miały charakter pełnych mechaniczno - biologicznych oczyszczalni opartych na osadniku gnilnym, reaktorze biologicznym oraz systemie rozsączającym. W przypadkach, gdy to będzie konieczne, w ramach zamówień uzupełniających Wykonawca zaprojektuje, zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi pompownię ścieków surowych oraz ścieków oczyszczonych. Wymaga się, aby dokument potwierdzający zgodności z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wystawiony był przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej. Do ww. PBOŚ kierowane będą ścieki bytowo-gospodarcze w ilości jednostkowej 100 dm3/Md (litrów na mieszkańca na dobę), co oznacza, że ścieki te będą charakteryzować się następującymi przeciętnymi parametrami: BZT5 600 - g O2/m3, zawiesina ogólna - 700 g/m3, azot ogólny - nie dotyczy g N/m3, fosfor ogólny - nie dotyczy g P/m3. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na sześć miesięcy. Wielkość zamówień uzupełniających: do 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 71.32.00.00-7, 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium ustala się w wysokości : 50.000.00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 60
2 - Energochłonność - 20
3 - Oczekiwany stopień oczyszczania - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: - Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od Wykonawcy takich jak: następstwa działań administracyjnych (konieczność uzyskania wyroku sądowego, innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczność nie przewidziano na etapie zawarcia umowy; odmienne warunki gruntowo-wodne od przedstawionych w PFU, istnienie podziemnych budowli lub infrastruktury; wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres; - Zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jej obniżenie lub podwyższenie jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku; - Zaniechania wykonania części robót - zmiana taka spowoduje zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez ograniczenie liczby instalowanych oczyszczalni ścieków w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących w przypadku: o nie wyrażenia zgody właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych lub jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których oczyszczalnia miała być wykonana, o konieczność zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych uniemożliwiających wybudowanie przydomowej oczyszczalni ścieków, wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.gminagubin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20 66-620 Gubin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający realizuje niniejsze zamówienie na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, 02-673 Warszawa, ul. Konstruktorska 3 a, w ramach programu priorytetowego: Dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 

Akapit nr - brak tytułu

                                                                                    ODPOWIEDŹ NA PYTANIE
W odpowiedzi na zapytania firm, wyjaśnia się, co następuje:
 
Zgodnie z załącznikiem ZA normy PN-EN 12566-3+Al :2009 dla biologicznych
przydomowych oczyszczalni ścieków określony jest system oceny zgodności - 3, a więc
wstępne badania typu wyrobu muszą być wykonane przez laboratorium notyfikowane w
zakresie badań, określonych w normie. Oznacza to, że wszystkie wskazane w tablicy ZA.3
właściwości użytkowe oczyszczalni ścieków powinny być sprawdzone we wstępnych
badaniach typu. wykonanych przez laboratorium badawcze, notyfikowane w zakresie ww.
normy.
Badania typu, będące podstawą wydania deklaracji zgodności WE , i oznakowania CE dotyczą
następujących parametrów:
a. Badanie wodoszczelności - zgodnie z załącznikiem A normy PN EN 12566-
3+Al :2009,
b. Badanie skuteczności oczyszczania ścieków - zgodnie z załącznikiem B normy PN
EN 12566-3+Al :2009,
c. Badanie wytrzymałości konstrukcyjnej - zgodnie z załącznikiem C normy PN EN
12566-3+Al :2009,
d. Badanie trwałości (badanie materiału) - zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN EN
12566-3+Al :2009,
W tablicach ZA.1 uraz ZA.3 normy określono podział zadań przy ocenie zgodności.
Wstępne badania typu
 
1.
Wymiary główne
 
Każdy model z rodziny
 
Producent
Wloty i wyloty
Możliwość dostępu
2.
Wodoszczelność
Każdy model z rodziny
Laboratorium notyfikowane
3.
Wytrzymałość konstrukcji
Jeden model z rodziny
Laboratorium notyfikowane
4.
Skuteczność oczyszczania
Jeden model z rodziny
Laboratorium notyfikowane
5.
Trwałość
Właściwości materiału
Laboratorium notyfikowane
 
Badania potwierdzające zgodność tych parametrów z wymaganiami normy mogą być
wykonane w jednym laboratorium notyfikowanym lub w kilku laboratoriach
notyfikowanych.
Zamawiający wymaga aby oferowane oczyszczalnie przydomowe posiadały deklarację
zgodności z normą PN-EN 12566w3+Al : 2009 (urządzenia muszą posiadać znak CE),
potwierdzoną protokołem z badań wykonanym przez notyfikowane laboratorium. Wymaga
się, aby oferta zawierała pełny raport badań PBOŚ, załącznik B (procedura badania
efektywności oczyszczania ścieków). A jednocześnie nie wymaga dołączenia do oferty
pozostałych raportów określonych normą PN EN 12566-3+3+AI :2009 odnoszących się do
wodoszczelności, wytrzymałości konstrukcji, trwałości oczyszczalni, których dopiero
posiadanie pozwala na deklarowanie zgodności z normą.
                                  
Pytanie 1
Proszę o określenie ilości przepompowni ścieków oczyszczonych oraz przepompowni
ścieków surowych, które muszą być zamontowane w ramach kontraktu?
Odpowiedź:
Ilość przepompowni określi samodzielnie wykonawca w oparciu o warunki terenowe i wysokościowe dla poszczególnych lokalizacji
 
Pytanie nr 2:
Od listopada 2011 roku nie ma prawa być sprzedawana, montowana, oferowana do montażu
oczyszczalnia przydomowa bez wykonanych badań wstępnych typu (zgodnie z normą PN EN
12566-3+Al:2009). Po dokonaniu badań w laboratorium notyfikowanym - producent
oczyszczalni nadaje dla oczyszczalni znak CE oraz wystawia deklarację zgodności z normą.
Czy Zamawiający niezgodnie z normą PN EN (12566-3+Al:2009 dopuszcza oznakowanie
oczyszczalni znakiem "B"?
Odpowiedź:
Nie, Zamawiający będzie wymagał znaku CE.
 
Pytanie nr 3:
Norma PN EN 12566-3+ Al :2009 nakazuje wykonać badanie efektywności oczyszczania
przez laboratorium notyfikowane w zakresie tej normy wg procedury określonej załącznikiem
B oraz tablicy 1 na stronie 17 normy (oraz zapisów normy: Bl strona 22, tabela ZA3, strona
28). Czy Zamawiający podtrzymuje te zapisy normy i wymagać będzie od oferentów
przedstawienia raportu z badań efektywności oczyszczania wykonanego przez laboratorium
notyfikowane wraz z kompletem informacji określonych normą PN EN 12566-3+Al :2009'?
Odpowiedź:
Zamawiający określił wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia w SWZ oraz PFU i takich będzie wymagał.
 
Pytanie nr 4:
Norma PN EN 12566-3+A1:2009 nakazuje wykonać badanie wodoszczelności dla każdego
modelu z rodziny (w przypadku przedmiotowego przetargu - dla RLM6, RLM10, RLM15)-
wg procedury opisanej w załączniku A normy oraz tablicy 1 na stronie 17 normy, Czy Zamawiający podtrzymuje te zapisy normy i wymagać będzie od oferentów przedstawienia
raportu z badań wodoszczelności dla tych wielkości oczyszczalni, wykonanych przez
laboratorium notyfikowane w zakresie tej normy?
Odpowiedź:
Zamawiający określił wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia w SWZ oraz PFU i takich będzie wymagał.
 
Pytanie nr 5:
Norma PN EN 12566-3+Al:2009 nakazuje wykonać badanie wytrzymałości konstrukcyjnej
w warunkach mokrych (wg procedury opisane w załączniku C.6 normy) w sytuacji. gdy
oczyszczalnia będzie posadowiona w warunkach mokrych (a takie występują na terenie
Gminy Gubin). Czy Zamawiający podtrzymuje te zapisy normy i wymagać będzie od
oferentów przedstawienia raportu z badań Wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanego dla
warunków mokrych wg procedury C.6 normy PN EN 12566-3+Al :2009?
Odpowiedź:
W przedmiotowym przetargu nie przewiduje się montażu oczyszczalni w warunkach mokrych.
Zamawiający określił wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia w SWZ oraz PFU i takich będzie wymagał.
 
Pytanie 6:
Czy w związku z faktem, że bezwarunkowo wymaganych badań wg normy PN EN 12566-
3+Al:2009 jest cztery (1. efektywności oczyszczania, 2. wodoszczelności, 3. wytrzymałości
konstrukcyjnej w warunkach suchych i wilgotnych, 4. trwałości wszystkie badania
wykonane przez laboratorium notyfikowane), to oferenci muszą dołączyć do oferty wszystkie . ..
cztery wymienione raporty z badań?
Odpowiedź:
Zamawiający określił wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia w SWZ oraz PFU i takich będzie wymagał.
 
Pytanie nr 7:
Czy Zamawiający dopuszcza do montażu oczyszczalnie, które nie zostały przebadane jako
całość przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN EN 12566-3+Al :2009?
Odpowiedź:
Nie, zgodnie z SIWZ i PFU Zamawiający dopuści tylko te oczyszczalnie, które zostały przebadane jako całość przez laboratorium notyfikowane UE zgodnie z normą PN EN 12566-3+Al :2009
 
Pytanie nr 8:
Czy Zamawiający dopuszcza montaż oczyszczalni w inny sposób, niż określony w trakcie
badań w laboratorium notyfikowanym zgodnie z normą PN EN 12566-3+Al:2009?
Odpowiedź:
Oczyszczalnie muszą być montowane w sposób określony i dopuszczony w trakcie badań w laboratorium notyfikowanym, jeżeli taki sposób został określony. Sposób montażu nie jest  przedmiotem badań wstępnych typu przeprowadzanych przez laboratoria notyfikowane UE.
 
Pytanie nr 9:
Czy Zamawiający dopuszcza do montażu oczyszczalnie, które będą transportowane na plac
budowy w częściach, a następnie na placu budowy składane z dwóch lub trzech części jak z
klocków? Norma PN EN 12566-3+Al :2009 mówi, że oczyszczalnia kompletna musi być
przebadana przez producenta na warunek Jej wodoszczelności, i jako kompletna musi być
transportowana od producenta i sprzedawana dla użytkownika końcowego?
Odpowiedź:
Należy stosować się do Normy PN : EN 12566;3:2007+A1:2009  „Małe oczyszczalnie ścieków dla
obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50  - Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, zamawiający określił precyzyjnie w SIWZ.
 
Pytanie nr 10:
Czy Zamawiający dopuszcza do montażu oczyszczalnie. które producent zmienił
konstrukcyjnie (zbiornik, przegrody, sterowanie; itp.) względem oczyszczalni jaka była
badana w laboratorium notyfikowanym?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści tylko oczyszczalnie, które podlegały badaniu przez laboratorium notyfikowane.
 
Pytanie nr 11:
Producent ma obowiązek przebadać oczyszczalnię na zgodność z normą PN EN 12566·
3+Al:2009. Badana oczyszczalnia musi mieć w każdym przypadku badania
(wodoszczelność, wytrzymałość, efektywność) identyczną konstrukcję. Czy Zamawiający
dopuszcza (niezgodnie z normą PN EN 12566-3+Al:2009) oczyszczalnie, dla których
producent zmienił konstrukcję (uległa ona zmianie) przy poszczególnych badaniach?
Odpowiedź:
Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały wyczerpująco określone w SIWZ i Zamawiający tego będzie przestrzegał.
 
Pytanie 12:
Zamawiający w SIWZ żąda zaoferowania mu oczyszczalni przydomowych zgodnych z normą
PN EN 12566-3+Al :2009, zaś w opracowaniu "Program Funkcjonalno-użytkowy" wymaga
zaoferowania mu oczyszczalni SBR, ograniczając konkurencje do jednej tylko technologii
(nąjdroższej na rynku).
Czy Zamawiający dopuszcza do zaoferowania mu dowolne oczyszczalnie zgodne z normą PN
EN 12566-3+Al:2009, posiadające komplet wymaganych normą badań?
Odpowiedź:
Tak, wynika to z warunków SIWZ i PFU.
 
Pytanie 13:
Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający będzie oceniał równoważność oferowanych
oczyszczalni przydomowych na podstawie zgodności oferowanej oczyszczalni ścieków z
normą PN EN 12566-3+Al:2009 ( to jest posiadania przez oferowaną oczyszczalnię cztery
raporty z badań wykonane przez notyfikowane laboratorium, czyli:
a. wodoszczelności dla wszystkich wielkości oczyszczalni, tj. dla RLM 6 i RLM1O, RLMI5,
wykonanego zgodnie z załącznikiem A normy PN EN 12566-3+AI :2009 przez laboratorium
notyfikowane,
b. efektywności oczyszczania, wykonanego zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-
3+Al:2009 przez laboratorium notyfikowane;
c. wytrzymałości konstrukcyjnej dla warunków terenowych suchych i wilgotnych,
wykonanego zgodnie z załącznikiem C normy PN EN 12566~3+Al :2009 przez laboratorium
notyfikowane
d. trwałości, wykonanego zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN EN 12566-3+Al :2009 przez
laboratorium notyfikowane,
Odpowiedź:
Sposób oceny równoważności oferowanych oczyszczalni został określony w SIWZ i PFU i takie wymagania Zamawiający będzie stosował.
 
Pytanie 14:
Badanie efektywności zgodnie z normą PN EN 12566-3+Al :2009 musi być wykonane przez
laboratorium notyfikowane. Czy Zamawiający dopuszcza przedstawienie raportu
efektywności, wykonanego w momencie badania oczyszczalni przez laboratorium.
akredytowane, które to laboratorium akredytowane już po dokonaniu badania efektywności
zostało notyfikowanym?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuści takiego raportu.
 
Pytanie 15:
Badania określone normą PN EN l 2566-3+Al :2009 muszą być (zgodnie z normą) wykonane
przez laboratorium notyfikowane. Czy zamawiający dopuszcza wykonanie badań określonych
normą (wodoszczelności, wytrzymałości konstrukcyjnej dla warunków suchych i dla
warunków mokrych oraz efektywności oczyszczania) przez osobę prywatną lub laboratorium
akredytowane, a jedynie potwierdzonych przez laboratorium notyfikowane?
Odpowiedź:
Nie, Zamawiający wymaga aby badania były wykonywane przez laboratorium akredytowane UE.
 
Pytanie 16:
Według orzecznictwa KIO celem badań wykonywanych przez uprawnione laboratorium na
zlecenie producenta wyrobu budowlanego, Jest ocena zgodności zaproponowanych wyrobów
z powszechnie dostępnymi normami europejskim], które określają parametry konieczne dla
spełnienia wymogów określonych w danej normie. Zatem badania, które potwierdzają, że
dany wyrób spełnia określone w normie, nie zawierają informacji, podlegających ochronie
zgodnie z ustawą o nieuczciwej konkurencji.
Czy gmina dopuszcza niezgodne z prawem utajnienie części lub wszystkich badań
oczyszczalni wykonanych przez laboratorium notyfikowane, na podstawie których producent
oczyszczalni wystawia deklarację zgodności CE na produkowane oczyszczalni?
Odpowiedź:
Gmina nie przewiduje i nie dopuszcza żadnych działań niezgodnych z prawem.
 
Pytanie 17:
Zamawiający w Programie Funkcjonalno Użytkowym określił, że dla zapewnienia jakości
wykonania zbiorników oraz połączeń spawanych osoby spawające zbiorniki oczyszczalni
muszą wykazać się certyfikatami zgodnie z normami PN EN 1300-1 oraz PN EN 13067.
Norma PN EN 1300-1 określa: Badania nieniszczące połączeń spawanych w półproduktach z
tworzyw termoplastycznych -- Część 1: ocena wizualna,
Zaś PN EN 13067: Personel spawający tworzywa sztuczne - Test kwalifikacyjny spawaczy-
Spawane zestawy z termoplastycznych tworzyw sztucznych.
 
Ad. 17. A.
Prosimy o wyjaśnić, w jakim celu wymaga Zamawiający od spawaczy certyfikatu na
badanie nieniszczących połączeń spawanych?
Odpowiedź:
Dla zapewnienia prawidłowej jakości wykonywanych połączeń spawanych w trakcie montażu.
 
Ad. 17. B.
Prosimy o wyjaśnienie, w jakim celu wymaga Zamawiający od spawaczy posiadania
certyfikatu zgodności z normą PN EN 13067, jeżeli norma ta określa sposób przeprowadzania
egzaminów wewnętrznych w firmach, i nie daje kwalifikacji spawacza?
Odpowiedź:
Dla określenia normy zgodnie, z którą należy takie egzaminy przeprowadzić.
 
Pytanie 18:
Zamawiający określa, że parametry oczyszczania udokumentowane raportem 2 badań muszą
potwierdzić nie gorsze wartości niż:
- BZT5 max 40,0 mg02/dm3 (redukcja min. 94%);
- ChZT max 150 mg/l mg02/dm3 (redukcja min. 88%):
- Zawiesina ogólna max 50,0 mg/dm3 (redukcja min. 93%).
Oczyszczalnie na wlocie mają zawsze inny ściek (w trakcie badań laboratoryjnych).
W sytuacji niskiego obciążenia ścieku surowego - oczyszczalnia będzie miała wysoką
skuteczność oczyszczania w %, z kolei - w sytuacji wysokiego obciążenia ścieku surowego
na wlocie - oczyszczalnia będzie miała niższą skuteczność oczyszczania, i niski (czyli bardzo
dobry efekt) poziom zanieczyszczeń w mg/l na wylocie.
Z kolei niska energochłonność powoduje ale niski poziom oczyszczania ścieku, wysoka
energochłonność (zużycie prądu) - spowoduje lepszy wynik oczyszczania ścieku.
Do tego dochodzi sytuacja, gdy badaniu np. 3-5 lat temu podlegała oczyszczalnia z
dmuchawą tzw. starszej generacji, a w chwili obecnej montowane są dmuchawy
energooszczędne, o zużyciu energii o połowę niższym niż w chwili badania.
Czy Zamawiający dopuszcza oczyszczalnie, które będą miały efektywność oczyszczania
określoną w mg/l poniżej progów określonych przez Zamawiającego, ale skuteczność %
niższą?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuści oczyszczalni nie spełniających wymogów określonych w SIWZ i PFU jako graniczne tj:
- BZT5 max 40,0 mgO2/dm3 (redukcja min. 94%);
- ChZT max 150 mg/l mgO2/dm3 (redukcja min. 88%):
- Zawiesina ogólna max 50,0 mg/dm3 (redukcja min. 93%).

Akapit nr - brak tytułu

                                                                                  ODPOWIEDŹ NA PYTANIE
 
W odpowiedzi na zapytanie jednej z  firm wyjaśnia się, co następuje:
 
Pytanie 1:
Na jakiej podstawie Zamawiający żąda posiadania przez producenta oczyszczalni normy ISO 1400l? Żądanie w/w norm jest warunkiem ograniczającym dostęp do uzyskania zamówienia i  ma na celu wyłącznie ograniczenie uczciwej konkurencji, ponieważ normy ISO serii14000 są instrumentami dobrowolnymi dostarczającymi praktyczne i realne rozwiązania problemów środowiskowych oraz stanowiącym skuteczne i proste narzędzie ciągłej poprawy i doskonalenie systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa. Normy te nie odnoszą się do produktu, który ma być świadczony w przedmiotowym postępowaniu, ale do właściwości przedsiębiorcy. Wykonawca powinien wykazać równoważność produktu (wyrobu) a nie równoważność producenta. W związku z tym wnoszę o wykreślenie powyższego zapisu jako naruszającego zasadę konkurencyjności - bowiem dotyczy cech wykonawcy a nie oferowanego produktu.
 
Odpowiedź:
Zamawiający nie usunie przedmiotowego zapisu.
 
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r., zawiera otwarty katalog dokumentów przedmiotowych. Z drugiej strony – zgodnie z art. 25 Ustawy PZP, Zamawiający może żądać od Wykonawców dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania. Dokument ISO 14001 dotyczy norm zarządzania środowiskowego i żądany jest w celu potwierdzenia, że oferowane urządzenia odpowiadają wymogom Zamawiającego, tj., że proces produkcji urządzeń odbywa się z zachowaniem międzynarodowych norm jakości. Zdaniem Zamawiającego dokument ISO daje rękojmię zachowania norm jakości w procesie produkcji oferowanych urządzeń, zatem ma charakter przedmiotowy i nie odnosi się do podmiotu oferującego wykonanie zamówienia.

Akapit nr - brak tytułu

                                                                                           I N F O R M A C J A
                                                                                o wyborze najkorzystniejszej oferty

 
            Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) uprzejmie informuję, że po dokonaniu badania
i oceny ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
 
Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin – etap I
 
wybrano jako najkorzystniejszą – ofertę nr 1 złożoną przez EMKAN-PRO Krzysztof Murawski, Pstrągi Gniewoty 6, 18-300 ZAMBRÓW
 
                                                                                              UZASADNIENIE
 
                Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia na Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin – etap I w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie
art. 39 w zw. art. 10 ust. 1 P.z.p.
                Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający przy wyborze oferty miał kierować się trzema kryteriami:
- ceną – 60%
- energochłonnością – 20%
- oczekiwanym stopniem oczyszczenia - 20%
i udzielić zamówienia Wykonawcy, który spełnia wymogi określone w SIWZ i P.z.p. oraz złoży najkorzystniejszą ofertę.
 
                Do upływu terminu składania ofert wpłynęły 3 oferty, złożone przez:
 
1. EMKAN-PRO Krzysztof Murawski, Pstrągi Gniewoty 6, 18-300 ZAMBRÓW,
    - cena 1.901.334,00 zł brutto                          - 60,00 pkt
    - energochłonność 0,101 kW/RLM                  - 20,00 pkt
    - stopień oczyszczenia 8 mg/l                        - 20,00 pkt
       łączna suma punktów                                 - 100,00 pkt
2. Przedsiębiorstwo Instalacyjno – Budowlane „SOCHACKI” ul. Nowosolska 20, 67-416 Konotop,
    - cena 4.596.273,54,00 zł brutto                      - 24,82 pkt
    - energochłonność 0,23 kW/RLM                    - 8,78 pkt
    - stopień oczyszczenia 10 mg/l                       - 16,00 pkt
       łączna suma punktów                                 - 49,60 pkt
3. Firma Handlowo – Usługowa „KRZYŚ”, Jaranowo 22, 87-704 Bądkowo,
    - cena 1.971.690,00 zł brutto                          - 57,60 pkt
    - energochłonność 0,15 kW/RLM                    - 13,47 pkt
    - stopień oczyszczenia 13,4 mg/l                    - 11,94 pkt
       łączna suma punktów                                 - 83,01 pkt
 
                Mając zatem na uwadze, że Wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu a ich oferty były zgodne z przepisami P.z.p. oraz odpowiadały treści SIWZ należało wybrać ofertę firmy EMKAN-PRO Krzysztof Murawski, Pstrągi Gniewoty 6, 18-300 ZAMBRÓW zgodnie z art. 91 ust. 1 w zw. z art. 2 pkt 5 P.z.p.
Zawarcie umowy dot. przedmiotowego zamówienia nastąpi w terminie określonym w art. 94 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, którego oferta została wybrana, zostanie powiadomiony o terminie podpisania umowy.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony