Koordynator ds. dostępności
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Koordynator ds. dostępności
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Urzędu Gminy Gubin w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:
- opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
- oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi Standardami i Wytycznymi,
- szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak i we wnętrzach obiektów,
- wskazywaniem do stosowania autorskich rozwiązań Standardów oraz Wytycznych dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
- sporządzaniem raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt
Urząd Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin
godziny otwarcia: 7.30 - 15.30
godziny otwarcia: 7.30 - 15.30
Aneta Mielnik
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Gubin
tel. 68 359 16 40 wew. 119
e-mail:
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Gubin
tel. 68 359 16 40 wew. 119
e-mail:
Sylwia Kusa
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Gubin
tel. 68 359 16 40 wew. 119
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Gubin
tel. 68 359 16 40 wew. 119
e-mail:
Następnie w pdf załączyć plik nazwie deklaracja dostępności, która była wysłana na emaila wcześniej.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-09-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Aneta Mielnik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-11-30 18:06:51 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Wiesław Jaros |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-11-30 18:06:54 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Wiesław Jaros |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-05-23 14:53:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2623 raz(y) |
Wniosek o zapewnienie dostępności
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności" (wzór – Załącznik nr 1).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy,
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno - komunikacyjnym,
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez
zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:
• złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Gubin w godzinach pracy Urzędu
od 7:30 do 15:30
• wrzucić do urny przed budynkiem gminy
• wysłać pocztą na adres koordynatora do spraw dostępności:
• wysłać drogą elektroniczną na adres:
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Załączniki
Pobierz dane XML Wniosek o zapewnienie dostępności Drukuj informację Wniosek o zapewnienie dostępności
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-09-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Aneta Mielnik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-09-07 14:52:08 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Wiesław Jaros |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-09-07 14:52:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Wiesław Jaros |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-07 14:54:46 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1783 raz(y) |