Rekrutacja pracowników
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY GUBIN
Akapit nr 1 - brak tytułu
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY GUBIN
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy Gubin na podstawie mianowania oraz umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy Gubin na podstawie mianowania oraz umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział I Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze oraz na stanowisko kierownicze gminnych jednostek organizacyjnych.
§1
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informacje przekazane przez kierownika referatu o wakującym stanowisku.
- Informacja, o której mowa w pkt.1 powinna być przekazana np. z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.
- Kierownik referatu zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji kierownikowi jednostki projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.
- Opis stanowiska powinien zawierać:
- dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków,
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, predyspozycji i umiejętności wobec osób, które je zajmują,
- określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
- określenie odpowiedzialności,
- inne wyznaczniki określający indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
Rozdział II Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.
§ 2
- Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
- Wójt Gminy,
- kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie,
- pracownik kadr, będący jednocześnie sekretarzem Komisji.
- Komisja działa do odwołania.
Rozdział III Etapy naboru
§ 3
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Składanie dokumentów aplikacyjnych.
- Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Selekcja końcowa kandydatów:
- rozmowa kwalifikacyjna.
- Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
- Ogłoszenie wyników naboru / 3 mies. W BIP i na tablicy ogłoszeń/.
Rozdział IV Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
§ 4.
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie jednostki, tj. Gubin, ul. Piastowska 24a.
- Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in.:
- prasa,
- urząd pracy.
- Ogłoszenie zawiera:
- nazwę i adres jednostki
- określenie stanowiska urzędniczego,
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
- wskazanie wymaganych dokumentów,
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 5 dni.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 1.
Rozdział V Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
§ 5.
- Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
- list motywacyjny,
- życiorys- curriculum vitae,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- referencje,
- oryginał kwestionariusza osobowego.
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu/ zgodnie z ustawą z 18.09.2001r. o podpisie elektronicznym/.
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI Wstępna selekcja kandydatów- analiza dokumentów aplikacyjnych.
§ 6
§ 6
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Analiza polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne.
§ 7
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP i na tablicy ogłoszeń listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP i na tablicy ogłoszeń do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym.
- Przykład listy stanowi załącznik nr 2.
Rozdział VIII Selekcja końcowa kandydatów.
§ 8
- Na selekcję końcową składa się:
- rozmowa kwalifikacyjna.
Rozmowa kwalifikacyjna
§ 9
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest:
- nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
- sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnej do wykonywania pracy.
- Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
- Każdy z członków Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10 punktów.
Rozdział IX Ogłoszenie wyników.
§ 10
- Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.
Rozdział X Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy.
§ 11
- Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
- Protokół zawiera w szczególności:
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów uszeregowanych wg spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
- informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
- Wzór protokołu stanowi załącznik nr 3.
Rozdział XI Informacja o wynikach naboru.
§ 12
§ 12
- Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
- Informacja winna zawierać:
- nazwę i adres jednostki,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy informacyjnej przez okres co najmniej 3 miesięcy.
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 4 i 4a.
Rozdział XII Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi.
§ 13
§ 13
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Pobierz dane XML REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY GUBIN Drukuj informację REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY GUBIN
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Wiejska Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wanda Łakoma |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2005-11-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wanda Łakoma |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2005-11-22 12:14:28 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Wiesław Jaros |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2005-12-01 11:37:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Wiesław Jaros |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2005-12-01 11:37:20 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 43952 raz(y) |