ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin - Etap I

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-07-30 13:53:56 przez Beata Hajducka

Akapit nr - brak tytułu

Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin - Etap I
Numer ogłoszenia: 303512 - 2013; data zamieszczenia: 30.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gubin , ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 68 3591640, faks 68 3591640.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminagubin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gubin - Etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem badań PBOŚ, zgodny z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Jako uprawnione do przeprowadzania tego typu badań Zamawiający za spełniające uzna wyłącznie te jednostki, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. Ponadto Raport musi odnosić się do wskaźników wymaganych przez Zamawiającego tj. energochłonności oraz oczekiwanego stopnia oczyszczenia ścieków. Posiadanie w/w dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w miejscowościach: Wielotów, Wałowice, Sadzarzewice, Żenichów, Bieżyce, Jaromirowie, Późna, Sękowice, Markowice, Węgliny, Grabice, Strzegów, Łazy, Kaniów, Kosarzyn. Luboszyce, Czarnowice, Grochów, Pole, Chlebowo, Komorów, Pleśno, Drzewsk Mały, Mielno, Starosiedle, Polanowie. w ilości 131 sztuk . Zakres robót obejmuje budowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym Przydomowe oczyszczalnie będą miały charakter pełnych mechaniczno - biologicznych oczyszczalni opartych na osadniku gnilnym, reaktorze biologicznym oraz systemie rozsączającym. W przypadkach, gdy to będzie konieczne, w ramach zamówienia Wykonawca zaprojektuje, zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi pompownię ścieków surowych oraz ścieków oczyszczonych. Wymaga się, aby dokument potwierdzający zgodności z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wystawiony był przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej. Do ww. PBOŚ kierowane będą ścieki bytowo-gospodarcze w ilości jednostkowej 100 dm3/Md (litrów na mieszkańca na dobę), co oznacza, że ścieki te będą charakteryzować się następującymi przeciętnymi parametrami: BZT5 600 - g O2/m3, zawiesina ogólna - 700 g/m3, azot ogólny - nie dotyczy g N/m3, fosfor ogólny - nie dotyczy g P/m3. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na sześć miesięcy..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiotem zamówień uzupełniających są roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem badań PBOŚ, zgodny z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Jako uprawnione do przeprowadzania tego typu badań Zamawiający za spełniające uzna wyłącznie te jednostki, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. Ponadto Raport musi odnosić się do wskaźników wymaganych przez Zamawiającego tj. energochłonności oraz oczekiwanego stopnia oczyszczenia ścieków. Posiadanie w/w dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie gminy Gubin. Zakres robót uzupełniających obejmuje budowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym Przydomowe oczyszczalnie będą miały charakter pełnych mechaniczno - biologicznych oczyszczalni opartych na osadniku gnilnym, reaktorze biologicznym oraz systemie rozsączającym. W przypadkach, gdy to będzie konieczne, w ramach zamówień uzupełniających Wykonawca zaprojektuje, zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi pompownię ścieków surowych oraz ścieków oczyszczonych. Wymaga się, aby dokument potwierdzający zgodności z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wystawiony był przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej. Do ww. PBOŚ kierowane będą ścieki bytowo-gospodarcze w ilości jednostkowej 100 dm3/Md (litrów na mieszkańca na dobę), co oznacza, że ścieki te będą charakteryzować się następującymi przeciętnymi parametrami: BZT5 600 - g O2/m3, zawiesina ogólna - 700 g/m3, azot ogólny - nie dotyczy g N/m3, fosfor ogólny - nie dotyczy g P/m3. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na sześć miesięcy. Wielkość zamówień uzupełniających: do 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 71.32.00.00-7, 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium ustala się w wysokości : 50.000.00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Energochłonność - 20
  • 3 - Oczekiwany stopień oczyszczania - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: - Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od Wykonawcy takich jak: następstwa działań administracyjnych (konieczność uzyskania wyroku sądowego, innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczność nie przewidziano na etapie zawarcia umowy; odmienne warunki gruntowo-wodne od przedstawionych w PFU, istnienie podziemnych budowli lub infrastruktury; wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres; - Zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jej obniżenie lub podwyższenie jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku; - Zaniechania wykonania części robót - zmiana taka spowoduje zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez ograniczenie liczby instalowanych oczyszczalni ścieków w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących w przypadku: o nie wyrażenia zgody właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych lub jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których oczyszczalnia miała być wykonana, o konieczność zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych uniemożliwiających wybudowanie przydomowej oczyszczalni ścieków, wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.gminagubin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20 66-620 Gubin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający realizuje niniejsze zamówienie na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, 02-673 Warszawa, ul. Konstruktorska 3 a, w ramach programu priorytetowego: Dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków oraz podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 

ZAWIADOMIENIE
O przesunięciu terminu składania ofert w postępowaniu prowadzonym w formie przetargu nieograniczonego „Budowa przydomowych, biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gubin – Etap I”
Zamawiający Gmina Gubin informuje o przesunięciu terminu składania ofert w postępowaniu prowadzonym w formie przetargu nieograniczonego „Budowa przydomowych, biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gubin – Etap I”
Ustala się termin składania ofert do dnia 21 sierpnia 2013 r. Godzina i miejsce złożenia ofert pozostają bez zmian.
Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego
Miłosz Jasek
 

Dotyczy: Zapytań do postępowania w formie przetargu nieograniczonego „Budowa przydomowych, biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gubin – Etap I”
W niniejszym postępowaniu zadano następujące pytania:
        
I. P.P.H.U. EURO-PLAST, ul. Bema 16, 87-720 Ciechocinek
1/ Czy badania wykonane przez jednostkę notyfikowaną i potwierdzające zgodność z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 (wodoszczelność, trwałość, skuteczność oczyszczania, wytrzymałość, wymiary) mają obejmować całą oczyszczalnię (wszystkie elementy jako całość tzn. osadnik, bioreaktor itd.) i potwierdzać wykonanie badań typu zgodnie z normą  PN-EN 12566-3+A1:2009.
Odpowiedź:
Badania mają być wykonane dla obiektu oczyszczalni jako całości i uwzględniać wszystkie elementy przewidziane w PFU i SIWZ. Badania mają również potwierdzać energochłonność proponowanych urządzeń.
2/ Czy Zamawiający dopuści urządzenia pracujące w technologii osadu czynnego wspomaganego złożem biologicznym oraz wykonane z polietylenu wysokiej gęstości metodą rotomouldingu, które spełniają wszystkie wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści takie rozwiązania technologiczne – są one przewidziane w PFU i SIWZ. Warunkiem jest spełnienie wszystkich wymogów określonych w/w normą oraz w SIWZ i PFU.
3/ Pytanie dotyczące wymaganych parametrów ścieków oczyszczonych. Czy Zamawiający dopuści parametry ścieków oczyszczonych podanych przez oferenta:
BZT5 wymagany stopień redukcji – 20%
Zawiesina ogólna – wymagany stopień redukcji – 50 %
Odpowiedź:
Zamawiający określił w SIWZ oraz PFU maksymalne stężenia dla poszczególnych parametrów – BZT5, CHZT oraz zawiesiny. Stanowią one bezwzględnie wymagane minimum. Należy podać konkretne wielkości dla każdego z parametrów fizykochemicznych ścieków oczyszczonych.
Wymagane minimalne parametry ścieków oczyszczonych:
BZT5 – 40 mgO2/dm3 (redukcja 94 %)
CZT – 150 mgO2/dm3 (redukcja 88 %)
Zawiesina ogólna – 50 mg/dm3 (redukcja 93%)
Niespełnienie powyższych warunków spowoduje odrzucenie oferty.
4/ Czy Zamawiający dopuści dla oczyszczalni do 6 RLM urządzenia równoważne o przepustowości max 0,9 m3/d ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści urządzenia o przepustowości 0,9 m3/d dla oczyszczalni dla 6 RLM – warunkiem jest spełnienie pozostałych wymogów dotyczących wymaganego stopnia oczyszczania.
II. Zakład Instalacji Sanitarnych i CO Roboty Ziemne i Melioracyjne, ul. Skwierzyńska 24, 69-210 Lubniewice. 
1. Pkt. I - Część opisowa Programu Funkcjonalno-Użytkowego
Ogólny opis przedmiotu:
"... Do w/w PBOŚ będą kierowane ścieki bytowo - gospodarcze w ilości jednostkowej 100
dm3/Md. Ścieki będą się charakteryzować następującymi
przeciętnymi parametrami: BZT5 - 600 g02/m3, zawiesina ogólna - 700 g/m3"
następnie w punkcie 1 - Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia
(str. 10)
- wydzielone osadniki gnilne:
"W przypadku zastosowania oczyszczalni ścieków, składających się z dwóch odrębnych
elementów tj. osadnika gnilnego i reaktora biologicżnego, pojemność osadnika gnilnego musi
być dobrana tak aby zapewnić minimum trzydobowe zatrzymanie ścieków i nie może być
mniejsza niż 3 m3."
W obu tych punktach widzimy pewną sprzeczność:
Zamawiający podaje liczbę osób w poszczególnych gospodarstwach domowych która waha
się od 2 -10 osób.
Obliczenia osadnika Wg założeń PFU
2 RLM x 100L/d/RLM x 3 doby = 600L - minimalna pojemność osadnika
4 RLM x 100L/d/RLM x 3 doby = 1200L - minimalna pojemność osadnika
6 RLM x 100L/d/RLM x 3 doby = 1800L - minimalna pojemność osadnika
Z obliczeń tych jasno wynika, że założenie minimalnego osadnika o pojemności 3m3 jest
bezzasadne
Prosimy o ustosunkowanie się do naszej sugestii. Sugerujemy aby wydzielone lub
zintegrowane osadniki posiadały odpowiednią pojemność zgodnie z technologią danego
producenta.
Odpowiedź:
W przypadku osadników zintegrowanych Zamawiający dopuszcza aby osadniki posiadały pojemność zgodną z technologią danego urządzenia, przy zachowaniu minimum trzydobowego czasu przetrzymania ścieków.
2. Zamawiający w PFU wyszczególnia działki na których mają zostać zamontowane
POS wraz z odbiornikami gruntowymi - na części tych działek występuje glina -
budując odbiornik gruntowy na terenie gdzie występuje podłoże gliniaste należy
dokonać wymiany gruntu natomiast w PFU Zamawiający zabrania wymiany gruntu.
Czy w w/w przypadkach z góry zakłada się odstąpienie od zaprojektowania i
wykonania przydomowej oczyszczalni ścieków z uwagi na sprzeczność z
wymaganiami instytucji finansującej?
Odpowiedź:
Wymienione w pytaniu lokalizacje należy traktować jako grunty zaglinione – piaski gliniaste, dla których uzyskano pozytywną opinię geologa. W szczególnych przypadkach gdy dla danej lokalizacji wymiana gruntu byłaby bezwzględnie konieczna, lub wykonanie oczyszczalni będzie niemożliwe z innych  powodów, Zamawiający poda lokalizację zamienną z kompletem dokumentów jak dla lokalizacji pierwotnej. Zamawiający nie przewiduje zmniejszenia ilości obiektów oczyszczalni, natomiast możliwe jest zwiększenie ilości oczyszczalni do 50% w stosunku do liczby określonej w SIWZ oraz PFU. Liczba dodatkowych oczyszczalni będzie zależała od możliwości finansowych Zamawiającego oraz od ilości wniosków złożonych przez mieszkańców.  
3. Jakie parametry oczyszczonego ścieku Zamawiający będzie brał pod uwagę przy
ocenie oferty?
Odpowiedź:
W PFU podano graniczne wartości dla następujących parametrów:
BZT5 – 40 mgO2/dm3 (redukcja 94 %)
CHZT – 150 mgO2/dm3 (redukcja 88 %)
Zawiesina ogólna – 50 mg/dm3 (redukcja 93%)
Oznacza to, że dla żadnego z parametru wartość w ścieku oczyszczonym nie może przekroczyć podanych wyżej wartości.
Przy ocenie oferty Zamawiający, przy obliczeniu kryterium „Oczekiwany stopień oczyszczania” weźmie pod uwagę wartość parametru BZT5 oczyszczonego ścieku, tak jak podano we wzorze w SIWZ w pkcie 15.2. Wartość BZT5 ścieków oczyszczonych musi być potwierdzona badaniami notyfikowanego laboratorium wymienionego na stronie KE:
http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfmfuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327
UWAGA: Zamawiający z uwagi na krótki termin krótki termin na zapoznanie się z odpowiedziami na zadane pytania w sprawie postępowania o niniejsze zamówienie publiczne przedłuża termin składania ofert do dnia 21.08.2013 r. Godzina i miejsce składania ofert pozostają bez zmian.
Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego
Miłosz Jasek
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony