ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-06-15 13:57:10 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ
 
Numer ogłoszenia: 205330 - 2012; data zamieszczenia: 15.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gubin o statusie wiejskim , ul. Piastowska 24A, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 068 3594546 w. 102, faks 068 3594546.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wrota.lubuskie.pl/uggubin
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego oraz następujących jednostek organizacyjnych:
1) Zespół Szkół w Grabicach
2) Zespół Szkół w Chlebowie
3) Publiczna Szkoła w Starosiedlu
4) Szkoła Podstawowa w Strzegowie
5) Publiczne Gimnazjum w Czarnowicach im. Weteranów Walk o Wolność i Niepodległość Ojczyzny
6) Publiczna Szkoła Podstawowa w Bieżycach
Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej części I zamówienia w okresie od 01.08.2012 r. do 31.12.2014 r. wynosi 759 288,33 kWh. (w okresie od 01.08.2012 r. do 31.12.2012 r. - 85 312,33 kWh. W okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r. - 336 988,00 kWh. W okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. - 336 988,00 kWh.)
Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej części II zamówienia w okresie od 01.08.2012 r. do 31.12.2014 r. wynosi: 611 408,08 kWh (w okresie od 01.08.2012 r. do 31.12.2012 r. - 99 122,08 kWh. W okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r. - 256 143,00 kWh. W okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. - 256 143,00 kWh.).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.00.00.00-3, 09.30.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów dostarczonych przez wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów dostarczonych przez wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów dostarczonych przez wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów dostarczonych przez wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów dostarczonych przez wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
• koncesję, zezwolenie lub licencję
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/uggubin
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy, ul. Piastowska 24A, 66-620 Gubin..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy, ul. Piastowska 24A, 66-620 Gubin, sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 

Akapit nr - brak tytułu

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE
 
 
W odpowiedzi na zapytania jednej z firm, wyjaśnia się, co następuje:
 
Pytanie 1: W zamieszczonej na stronie internetowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. Zakupu Energii Elektrycznej, w pkt 3.1., jak i w załączniku nr 9 do SIWZ została umieszczona informacja dot. oświadczenia o posiadaniu umowy z ENEA Operator Sp. z o.o., natomiast w pkt. 4.1 SIWZ widnieje informacja o wymaganym oświadczeniu dot. posiadania umowy z PGE Dystrybucja S.A. W związku z powyższym zwracam się z prośbą o wyjaśnienie.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest ENEA OPERATOR Sp. z o.o. W wyniku omyłki w SIWZ w dziale IV pkt 4.1 ppkt 3) został podany błędny Operator
 
Pytanie 2: Zwracam się z pytaniem, czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym do infrastruktury oświetleniowej ulicy? W przypadku odpowiedzi negatywnej na to pytanie, prosimy o udzielenie informacji, kiedy Zamawiający zamierza uzyskać ten tytuł i czy podjął już niezbędne rozmowy w tym zakresie z właścicielem infrastruktury oświetleniowej ulic.
Wskazujemy, że pojęcie tytuł prawny rozumiemy szeroko tj. może go stanowić zarówno stosunek cywilnoprawny o charakterze prawno-rzeczowym (np. własność), jak i obligacyjnym (np. najem).
Nie ulega wątpliwości, że Zamawiającemu jako odbiorcy energii przysługuje prawo swobodnego wyboru sprzedawcy energii zgodnie z art. 4j ust. 1 ustawy prawo energetyczne. Zamawiający w celu skorzystania z tego prawa oraz dążąc do racjonalnego wydatkowania środków publicznych (zob. art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych) wszczął niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Należy jednak wskazać, że w przypadku braku uzyskania przez Zamawiającego tytułu prawnego do infrastruktury oświetleniowej ulic istnieje wysokie ryzyko prawne, że umowa sprzedaży energii zawarta z wybranym Wykonawcą nie będzie mogła zastać zrealizowana ze względu na działania faktyczne lub prawne podjęte przez właściciela infrastruktury oświetleniowej korzystającego z przysługującego mu prawa własności. Taka sytuacja może z kolei doprowadzić do powstania szkody po stronie Wykonawcy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt. 3 ustawy prawo energetyczne do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy finansowanie oświetlenia ulic, placów dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Zgodnie z art. 3 pkt. 22 wspomnianej ustawy przez finansowanie oświetlenia należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania.
O ile przepisy ustawowe nakładają na Zamawiającego obowiązek finansowania kosztów energii elektrycznej, przepisy te nie przyznają Zamawiającemu tytułu prawnego do infrastruktury oświetleniowej ulic, ani też, nie nakładają na jej właściciela obowiązku nieodpłatnego udostępnienia jej Zamawiającemu.
 Odpowiedź: Zamawiający informuje, że nie jest w stanie wykazać, iż posiada tytuł prawny do dysponowania obiektami wskazanymi w załączniku nr 1 do SIWZ. Dalej Zamawiający wskazuje, że kwestia własności w tym zakresie nie ma większego znaczenia. Zgodnie z art. 4j ustawy z 9 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r. nr 89, poz. 625 ze zm.), odbiorcy energii elektrycznej mają prawo zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy, stąd Gmina w wykonaniu wskazanego uprawnienia zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych dokonała ogłoszenia przetargu na zakup energii elektrycznej.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ust. 3 p.e. do zadań własnych gminy należy finansowanie
(w tym ponoszenie kosztów budowy i utrzymania punktów świetlnych, oświetlenia ulic art. 3 pkt 22) placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Obowiązki te są niezależne od tego, kto jest ewentualnym właścicielem wskazanych obiektów. Gmina ponosi wskazane koszty w odniesieniu do obiektów, których dotyczy niniejsze pytanie.
Kwestia własności poszczególnych „słupów” oświetlenia ulicznego, jest drugorzędna. Ponadto należy wskazać, iż potencjalne wątpliwości rozwiewa dyspozycja przepisu art. 48 kodeksu cywilnego.
Wobec powyższego Zamawiający nie widzi podstaw do udzielania informacji dot. ewentualnych rozmów z właścicielem infrastruktury oświetleniowej
 
Pytanie 3: Z uwagi na brak informacji mogącej wystąpić w trakcie realizacji umowy, zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie do SIWZ zapisu: „W przypadku zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności zmian Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej, przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostaną powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie”.
W obecnym stanie prawnym Wykonawca nie ma możliwości wyceny ryzyka związanego z zakupem praw majątkowych na 2013r. oraz 2014r., gdyż model wsparcia przewidywany w obecnej ustawie wygasa z upływem 2012 (tzw. Certyfikaty żółte i czerwone), a Ustawodawca nie uchwalił nowego prawa w tym aspekcie, w związku z powyższym Wykonawca wnosi jak na wstępie.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość zmiany ceny jednostkowej w dwóch przypadkach:
a) zmiany podatku akcyzowego na energię elektryczną
b) zmiany podatku VAT na energię elektryczną
W związku z tym nie widzimy podstaw do dokonania zmiany w treści umowy.
 

Akapit nr - brak tytułu

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE
 
 
W odpowiedzi na zapytania jednej z firm, wyjaśnia się, co następuje:
 
Pytanie 1: W Pkt 3.1 ppkt 1) oraz 4.1 ppkt 3) SIWZ istnieją rozbieżności w określeniu, właściwego dla obiektów Zamawiającego, Operatora Systemu Dystrybucyjnego, Wykonawca zwraca się z prośbą
o skorygowanie błędnego zapisu.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest ENEA OPERATOR Sp. z o.o. W wyniku omyłki w SIWZ w dziale IV pkt 4.1 ppkt 3) został podany błędny Operator.
 
Pytanie 2: §5 ust 3 Umowy ( Zał. nr 7.1 i 7.2)- Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, zamianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z
prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści:
Cena określona w ust. 1 ulega zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki
podatku VAT, ustawowej zmianie opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym
lub zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo
Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych
wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty
dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę
wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie.
 Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość zmiany ceny jednostkowej w dwóch przypadkach:
a) zmiany podatku akcyzowego na energię elektryczną
b) zmiany podatku VAT na energię elektryczną
W związku z tym nie widzimy podstaw do dokonania zmiany w treści umowy.
 
Pytanie 3: Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu obowiązywania i trybu rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych dla
poszczególnych obiektów. Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający
posiada obecnie rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii oraz czy procedura zmiany
sprzedawcy przeprowadzana będzie po raz pierwszy.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż obecnie obowiązującymi umowami są umowy kompleksowe zawarte w większości na czas nieokreślony. Okresy wypowiedzenia umów wynoszą od 30 do 90 dni. W wyniku przedmiotowego postępowania przetargowego zostaną zawarte przez Zamawiającego dwie odrębne umowy, tj. umowa sprzedaży energii elektrycznej i umowa na usługę dystrybucji energii elektrycznej. Procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana będzie po raz pierwszy.
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony