ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie o naborze kandydatów na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Gubin do spraw podatków w referacie finansowym.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2021-06-29 15:12:40 przez Wiesław Jaros

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin
 
ogłasza nabór na dwa stanowiska pracy:
1)inspektor do spraw podatków w referacie finansowym
2)inspektor do spraw podatków w referacie finansowym
 
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie (w procedurze naboru mogą brać udział obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki związane z  administracją lub ekonomią,
6) umiejętność obsługi komputera (obsługa programu PUMA firmy ZETO Software sp. z o.o., program Word, Exel, poczta elektroniczna, umiejętność korzystania z zasobów internetowych,)
7) wymagany przynajmniej roczny staż pracy w obsłudze podatników podatków i opłat lokalnych,
8) znajomość obowiązujących przepisów prawa (w podstawowym zakresie) w szczególności:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o finansach publicznych
- ustawa o podatkach i opłatach lokalnych
- ustawa o podatku rolnym
- ustawa o podatku leśnym
- ustawy Ordynacja podatkowa
 
2. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność poprawnego redagowania pism urzędowych,
2) umiejętność opracowywania analiz, raportów i sprawozdań, 
3) wysoka  kultura osobista,
4) umiejętność bezkonfliktowej i twórczej pracy w zespole,
5) dynamika i aktywność działania,
6) zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia
 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. Gromadzenie i weryfikacja materiałów niezbędnych do sporządzania prawidłowego wymiaru zobowiązań pieniężnych od osób fizycznych i osób prawnych.
  2. Sporządzanie wymiaru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości.
  3. Prowadzenie rejestrów wymiarowych.
  4. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów łącznego zobowiązania pieniężnego oraz pozostałej dokumentacji w tym zakresie.
  5. Wysyłanie decyzji wymiarowych do podatników.
  6. Ewidencja i nadzór nad terminowym składaniem deklaracji podatkowych przez osoby prawne.
  7. Weryfikacja posiadanych informacji i deklaracji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków oraz w księgach wieczystych.
  8. Sprawowanie kontroli powszechności opodatkowania i podstawy jego wymiaru (kontrola informacji złożonej przez podatnika).
  9. Obsługa ewidencji podatników oraz jej uaktualnianie.
  10. Przeprowadzanie oględzin i kontroli podatkowych u podatnika.
  11. Prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej (dotyczy wniosków w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego).
  12. Przeprowadzanie postępowań i sporządzanie dokumentów w zakresie postępowania podatkowego wszczętego na wniosek podatnika w zakresie zwolnienia, umorzenia , odroczenia i rozłożenia na raty należności podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości, podatku leśnego i podatku rolnego, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów dotyczących pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
  13. Wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe, m.in. o wielkości gospodarstwa rolnego, o udzielonej pomocy de minimis.
  14. Sprawdzanie poprawności dokumentacji przy poświadczaniu oświadczeń osób prowadzących gospodarstwo rolne.
  15. Sporządzanie odpowiedzi na wniosek i udostępnianie danych.
  16. Terminowe i rzetelne sporządzanie inwentaryzacji podatków lokalnych.
  17. Terminowe sporządzanie sprawozdań i informacji dotyczących pracy na zajmowanym stanowisku (w tym sprawozdania SP-1, sprawozdań i informacji w aplikacji SHRIMP, SRPP).
 
4. Predyspozycje osobowościowe:
- wysokie kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej,
- umiejętność bezkonfliktowej pracy w zespole,
- sumienność, odpowiedzialność, dyspozycyjność
 
5. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
- współdziałanie z referatami UG Gubin i jednostkami budżetowymi, konieczność dochowania terminów, praca w stresie, praca przy monitorze,
- stabilna praca, stała pensja, dodatek stażowy, dodatkowe wynagrodzenie roczne, możliwe świadczenia z ZFSS.
 
6.Wymagane dokumenty:
1) życiorys zawodowy (CV),
2) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie zawodowe,
3) list motywacyjny zawierający uzasadnienie przystąpienia do konkursu,
4) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne,
5) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
7) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
Kandydat, który w wyniku postępowania konkursowego zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, przed podpisaniem umowy o pracę zobowiązany będzie złożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne.
 
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu, pocztą elektroniczną w przypadku posiadania uprawnień do podpisu elektronicznego na adres: lub pocztą na adres Urzędu Gminy Gubin ul. Obrońców Pokoju 20,
66-620 Gubin w zamkniętej kopercie z napisem "Nabór na wolne stanowisko inspektor do spraw podatków w referacie finansowym". w terminie do dnia 13 lipca 2021
(nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP).
 
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.gminagubin/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu przy ul. Obrońców Pokoju 20.
 
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych”.
 
8. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych na dzień 31.03.2021r. wynosi powyżej 6%.
 
Ogłoszenie zamieszczono na stronie internetowej www.gminagubin.pl
Oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gubin w zakładce REKRUTACJA PRACOWNIKÓW
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony